keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Kamera

Heissan!
Arvatkaapas mitä? Ette ikinä arvaa... MINÄ SAIN KAMERAN, ENKÄ MITÄ TAHANSA KAMERAA, VAAN JÄRKKÄRIN!! Tämä kamerahan on siis Canonin EOS M.

Minä pyysin järkkäriä äitiltä ja iskältä rippilahjaks jo joskus viime kesänä. Äiti sanoi harkitsevansa. Mutta kun nyt nämä rippijuhlat mennä hujahti, minä sain kuin sainkin kameran. Aluksi mä pyysin äitiltä Canonin EOS 1100D:tä, mutta koska se hävisi markkinoilta tuossa keväällä, kysyin M:ää.
Minähän en ymmärrä yhtään mitään noista ISO-herkkyyksistä tai valotusajoista. Mulle riittää ainakin tällä hetkellä tuo Automaatti. Pitäis varmaan ehkä lainata jotain kirjoja kirjastosta koskien just noita teknisiä juttuja.
Minä en tästä kamerasta osaa juurikaan mitään kertoa, koska parin päivän kokeilu ei hirveästi ole tällaiselle urpolle paljoakaan kertonut. Mutta jotain minäkin tästä tiedän. Canon EOS M on oikeesti tosi pieni järkkäriks. Mun mielestä se on pokkareiden kanssa samaa kokoa. Tässä on myös kosketusnäyttö, joka helpottaa ainakin omasta mielestäni tarkentamista. Tällä kosketusnäytöllä pystyy ottamaan myös kuvan totta kai vain pelkällä kosketuksella.
Objektiivejäkin tähän pikkuiseen saa. Canon EOS M -kameraan on tehty vain kolme objektiiviä, mutta soviterenkaalla saa kaikki EOS -kameroiden isotkin putket sopimaan. Tässä pikkuisessa kamerassa on APS-C-kokoinen 18 megapikselin kuvakenno, joka tarjoaa erinomaisen kuvanlaadun. Tän kameran älykäs näkymäautomatiikka analysoi kuvauskohteen värit, kirkkauden ja liikkeen ja tunnistaa, jos kuvassa on ihmisiä. Kamera valitsee näiden tietojen perusteella hienosti sopivat asetukset automaattisesti. HD-videotkin tällä pienellä myllyllä onnistuu.




Itselläni myyntipakkaukseen sisältyi kamera, akku, akkulaturi, kaulahihna, usb-kaapeli, ohjelmisto- ja dvd-levy, peruskäyttöopas, EF-M 18-55 1S STM -objektiivi ja Speedlite 90EX -salama
Tämä kamera käy vasta-alkavalle tai  ihan kokeneellekkin kuvaajalle, tai niin ainakin keskustelupalstoilla ja arvosteluissa on kerrottu. Ja nyt kun mulla tämä kamera on, rupeaa multa tulemaan (toivottavasti) useammin postauksia ja nämä postaukset tulevat sisältämään edellisiä enemmän kuvia.
Lauri kiittää ja kuittaa, nährään ensi postauksessa!(:

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti